måndag 28 mars 2011

Dagens goda gärning!!!


Idag så kom det en kvinna till skolan och lämnade 220 kronor till klass 7c och deras insamlig till Japan bara sådär. FANTASTISKA MÄNNISKA - åh, vad det värmde mitt lärarhjärta(och även mitt privata hjärta) att få höra eleverna berätta om denna händelse under eftermiddagen! Jag fick tyvärr inte träffa henne själv men undrar om det kanske var "Lena" som kommenterat vår artikel i Nerikes Allehanda(se nedan) som kom förbi och gav ett bidrag? Oavsett vilket så: TACK! Erica Rosenkvist mentor i klass 7c

Bra jobbat, 7c på Vialundskolan!! Bra initiativ, hoppas att många kommer till torget och gör en insats för Japan!! Själv är jag borta i Västervik och jobbar, annars hade jag varit där på torget jag också. Har i alla fall ringt hem och påmint de andra om Earth hour, och bett min sambo och hans kompis (de har ätit en god middag) att gå dit och fika och även att lämna ett extra bidrag.. Själv kommer jag till Kumla på måndag, åker förbi Vialundsskolan och lämnar in ett litet bidrag, OK??! Tack för att ni engagerar er, ungdomar!! /lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar